Persbericht: ROBBIE x Pockies voor Stichting ALS

09 dec 2022 14.39

Amsterdam, 9 december 2022. Het Amsterdamse boxershorts merk Pockies® brengt voor Stichting ALS de exclusief ontworpen ROBBIE-boxer en het ROBBIE-pyjamashort op de markt. De ROBBIE is een strijdvaardige boxer die goed zit; goed voelt en goed doet! De opbrengst gaat naar Stichting ALS Nederland voor (nog) meer en aanhoudend onderzoek ten behoeve van een beter perspectief voor (toekomstige) ALS patiënten.

Achtergrond

De ROBBIE is vernoemd naar Pockies’ fan Robbert (58). In 2019 bleek een op het oog onschuldige klacht, voorbode van de dodelijke ziekte ALS te zijn. Zijn armen en handen functioneren nagenoeg niet meer en ook praten wordt steeds lastiger. Ondanks de slechte vooruitzichten, het telkens moeten dealen met lichamelijke achteruitgang en dus een steeds grotere mate van afhankelijkheid van anderen, blijft hij positief: hij focust zich op wat wél kan en niet op wat onmogelijk is geworden.

Robbert leeft in het hier en nu en geniet elke dag van het leven. Want elke dag is er één. Hij verstaat deze levenskunst als geen ander. Het design op de boxershort (gespierde arm en een gebalde vuist) dat Robbert heeft gekozen, staat voor zijn levenshouding: krachtig, moedig en weerbaar. De boxer (voor mannen) en de shorts (voor vrouwen) moedigen aan: ‘Zet ’m op!’ en activeren mentale kracht: ‘Je kunt het! Hou vol!’. De ROBBIE is weliswaar vernoemd naar Robbert, maar staat vooral symbool voor de strijd tegen ALS ten behoeve van een beter perspectief voor toekomstige lotgenoten.

ROBBIE x Pockies voor Stichting ALS

Het doel van deze samenwerking is zoveel mogelijk ROBBIE’S te verkopen. Zodat (nog) meer en aanhoudend onderzoek kan worden gedaan en toekomstige ALS patiënten binnen afzienbare tijd hoop kan worden geboden op een toekomst. In Nederland hebben ongeveer 1500 mensen ALS. Jaarlijks overlijden er zo’n 500 mensen aan, en komen er ook weer 500 patiënten bij. Over de oorzaak van ALS is nog maar weinig bekend en er bestaat (nog) geen geneesmiddel. Dat maakt de urgentie voor aanhoudend en meer onderzoek zo ontzettend hoog.

Stichting ALS financiert wetenschappelijk onderzoek naar deze slopende ziekte. De ROBBIE is vanaf vrijdag 9 december 2022, verkrijgbaar via pockies.com/robbie . Van elke verkochte ROBBIE is, na aftrek van BTW en kosten, ruim 50% bestemd voor onderzoek naar ALS.

Bestel een ROBBIE